Actualitat Nubulus

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

24/04/2024

La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.

Què és la taxa de conversió i per què és tan important?

És el percentatge de visitants que duu a terme l'acció desitjada a la teva pàgina web o ecommerce .

Amb aquest valor pots mesurar amb més precisió i exactitud, les decisions dels visitants i la freqüència amb què aconsegueixes convèncer aquests visitants.

El que has de saber és que la taxa de conversió no ha d'estar relacionada únicament amb la finalització de la compra o transició, ja que hi ha taxes de conversió de diferents tipus.

Com calcular els diferents tipus de taxes de conversió.

Tot es redueix a l'acció específica que intentem mesurar i a calcular amb la màxima precisió possible, el percentatge de total de visitants que la duu a terme.

Aquestes són les més importants que has de conèixer Descobreix-les!

Pren aquesta fórmula que et deixem a continuació, com la base per a totes les altres fórmules de la taxa de conversió.

Podeu modificar aquesta fórmula depenent de l'acció d'usuari que voleu mesurar:

Taxa de conversió (%) = (nombre de visites que executen una acció definida/nombre de tots els visitants del lloc web) x 100.

1.-Taxa de conversió de vendes: La fórmula per a la taxa de conversió relacionada amb les vendes és:

Taxa de conversió vendes (%) = (nombre de vendes/total de visitants) x 100.

2.-Taxa de conversió de clients potencials: Abans de conèixer la fórmula d'aquesta taxa, us expliquem que "client potencial" es refereixi a una manera d'obtenir informació de contacte d'un possible client, el qual podria convertir-se en un client real .

Taxa de conversió de clients potencials (%) = (nombre de clients potencials/total de visitants) x100.

3.-Taxa de clics: Aquesta fórmula és la més indicada per mesurar l'èxit de les trucades a l'acció, campanyes d'email màrqueting i iniciatives concretes de màrqueting.

Si les dades que obtens no són les que esperaves o prou rellevants, hauries de realitzar alguns canvis, com, per exemple, en els elements de disseny i anar fent proves fins a trobar la “tecla”.

Taxa de clics (%) = (nombre de visitants que ha fet clic/impressions de pàgina) x 100.

4.-Taxa de descàrrega: Si a la teva pàgina web o ecommerce , ofereixes contingut gratuït i arxius de descàrrega, mesura la taxa de descàrrega dels usuaris que han visitat aquesta pàgina.

Taxa de baixades (%) = (nombre de baixades/total de visitants) x 100.

5.-Taxa de microconversió: Per calcular aquesta taxa has de seguir la fórmula següent:

Taxa de conversió de caixa (%) = (número de vendes/nombre de visitants que van visitar la caixa) x 100.

Quins factors afecten la taxa de conversió?

L'objectiu principal de qualsevol ecommerce és la venda i tots els elements del lloc web ajuden a assolir aquest objectiu, des de la primera impressió que es porti l'usuari en entrar a la teva botiga en línia, el disseny, les pàgines de productes i el procés de comanda .

Per això, la importància que revisis i provis cadascun dels aspectes i processos del teu ecommerce , per saber en quins punts pots establir millores i oferir una experiència d'usuari òptima.

A continuació, us expliquem quins factors afecten la taxa de conversió d'una pàgina web o ecommerce :

1.-Publicitat: És necessari que utilitzis diversos canals de publicitat de què disposem avui en l'actualitat, SEO, anuncis publicitaris a les xarxes socials, Google… d'aquesta manera, aconseguim atraure diferents clients amb diverses necessitats.

2.-Versió web i versió mòbil: És cert que, cada vegada, són més els usuaris que fan compres en línia des del dispositiu mòbil, però també, hi ha molts visitants que prefereixen fer-ho des de l'ordinador i en la versió web. Assegureu-vos que tant una versió com l'altra ofereixen una bona experiència d'usuari.

3.-Competència: En aquells sectors de compres en línia on hi ha una gran varietat i competència, la taxa de conversió sol ser menor. En aquests casos, el que farà que guanyis davant la teva competència directa, serà la teva imatge de marca i haver creat una comunitat al seu voltant.

4.-Tendències: El comerç en línia moltes vegades es veu afectat per les tendències i pel tipus de generació que es va incorporant a les compres en línia. Cal adaptar-se a cadascuna d'aquestes tendències quan sigui necessari i oferir allò que et vagi demanant el teu públic objectiu.

5.-Dates especials: Als ecommerces hi ha dates en què les vendes es poden disparar i has d'aprofitar-les per donar una “empenta” a la teva botiga online. Planifica i prepara les campanyes per a dates tan importants com: Black Friday, Dia de la Mare, Nadal…

A Nubulus , gestionem tot allò relacionat amb el teu ecommerce , per ajudar-te a aconseguir els teus objectius. Des de la creació de la botiga en línia, desenvolupament, disseny fins al seu posterior manteniment. No podem oblidar el SEO, el posicionament de les teves paraules clau serà el que et faci aparèixer a les primeres cerques de Google, així que, no oblidis treballar aquest aspecte tan important Contacta'ns i t'ajudem a tirar endavant el teu ecommerce !

Actualitat Nubulus

.